La joia daurada del rol japonès continua enterrada entre camps
de golf i pistes de tennis
Amb la sortida al mercat de Silent Hill 2 Remake (2024) i l’arribada de Silent Hill f el pròxim 25 de setembre, he eliminat un nom de la llista de sagues mortes que desitjo que ressuscitin. Encara n’hi queden dues: Jak and Daxter (Naughty Dog) i Golden Sun. La saga del sol daurat fa malves des de 2010, quan Camelot va treure la tercera part de la saga i última fins ara: Golden Sun: Oscuro Amanecer (Nintendo DS). Des de llavors, cada cop que Nintendo fa una presentació de software poso dos ciris a la verge del Carme, com feia el bandoler Joan Serra després d’un assassinat, perquè la desenterrin del forat on descansa. Els dos primers jocs de Golden Sun per a la Game Boy Advance (2001 i 2002 al Japó i 2002 i 2003 a Europa) estan a l’Olimp dels videojocs de la consola portàtil. Són dos dels millors JRPG (rol japonès) de la història. Parits per Camelot Software Planning, una desenvolupadora de videojocs japonesa que avui en dia és una second-party de Nintendo (li subministra jocs), Golden Sun no ha rebut cap nova entrega en quinze anys. Almenys, les dues primeres parts es poden jugar al Nintendo Switch Online des de l’any passat.
Golden Sun narra la història d’un món (Weyard) que durant molts anys va estar regit pel poder de l’Alquímia, que va donar un impuls a la civilització gràcies al coneixement que transmetia. Com tot gran poder, si es fa servir malament esdevé perillós. Quan se’n va abusar, uns savis van empresonar-lo a les entranyes del temple Sonne, al Mont Aleph. Això va provocar que els quatre grans fars elementals de Weyard (Mercuri, Venus, Júpiter i Mart) s’apaguessin. Els habitants de Sonne protegeixen el poder de l’Alquímia i saben utilitzar-la (psinergia) per moure objectes, llançar-los, revelar secrets ocults o llegir la ment, però uns desconeguts l’alliberen. A més, es produeix un accident al poble que canviarà el curs de la història. El jugador haurà de controlar quatre protagonistes: Hans/Isaac (el principal), Garet, Ivan i Mia. L’objectiu serà impedir que els dolents encenguin els fars (dos a cada joc), perquè se suposa que això provocaria el caos.
El grup es mou per un mapa amb poca resolució fins que entres en zones concretes, on els gràfics de 16 bits són molt acolorits i detallats. Els combats amb els enemics són per torns i estratègics. A mesura que avances en el joc, has de pujar de nivell i equipar amb millors armes i armadures els personatges, però sense oblidar-te de cultivar la màgia i dels Djinns, unes criatures que permeten potenciar les màgies de cadascun dels poders elementals (terra, aigua, foc i vent). La trama planteja dilemes morals d’allò que és correcte i què no ho és. Moments màgics com la història de Kolima i l’arbre Tret (que ha convertit tots els habitants del poble en arbres), el viatge pels pobles de la ruta de la seda, la història dels lladres de Lumpa, la travessia pel mar fins a Tolbi i el Colosseu, el desert de Lamakan o l’ambició d’en Babi d’obtenir la joventut eterna. I les batalles als fars… quin clímax. És que no acabaria, la trama no defalleix i va in crescendo. Camelot ha preferit fer Mario Golf i Mario Tennis (12 jocs) com xurros abans de tornar a Weyard. Posarem un tercer ciri i resarem més fort.
FITXA
Plataformes: Game Boy Advance, Nintendo DS i Nintendo Switch Online (NSO)
Gènere: Rol japonès
Idioma textos: Castellà
Idioma veus: No en té
Format/Preu: Físic: variable al mercat de segona mà i Digital: subscripció NSO
Desenvolupador i distribuïdor: Camelot / Nintendo