
Al número 36 del carrer Ricomà i al 4 de la plaça Perpinyà, els salons de Carol Bruguera brillen amb una elegància serena i una personalitat acurada: espais càlids, sofisticats i alhora íntims, on cada pentinat es converteix en una petita peça de disseny. Són llocs on l’ofici de la perruqueria es fusiona amb la creativitat, on els reflexos del color, la tècnica del tall i l’atenció al detall reflecteixen una veritable passió. I enguany, en un 2025 que coincideix amb el 25è aniversari del negoci a la ciutat, aquest projecte viu un moment especialment emotiu.
Per tot això, i molt més, l’establiment ha estat reconegut amb un Premi Porxada de l’Ajuntament de Granollers, un guardó que posa en valor la seva dedicació, trajectòria i mirada transformadora. “Ens han donat molts premis, i sempre fa il·lusió que ens donin un premi”, explica Jacint Carol, que lidera els dos salons de la ciutat. “Em fa il·lusió, porto 25 anys”, afegeix, reivindicant el vincle profund amb Granollers i amb el públic fidel que els acompanya des de fa dècades.
La història de Carol Bruguera s’inicia el 1962, quan Dolors Bruguera obre una petita perruqueria a Vic. Una dècada més tard s’hi incorpora el seu marit, Jacint Carol, i junts donen forma a un projecte que, amb el temps, es convertirà en una referència dins del sector. Tres dels seus fills s’hi sumen posteriorment, i impulsen un creixement sostingut que porta la marca a crear més de 15 salons i una plantilla de més de 120 professionals formats de manera constant.
A Granollers, hi arriben l’any 2000, amb un primer saló al carrer Ricomà. Dos anys més tard, obren un segon centre, avui situat a la plaça Perpinyà, amb Jacint Carol Bruguera al capdavant de tots dos, on actualment treballen deu professionals. “Et pot atendre qualsevol de nosaltres, tots som especialistes. Busquem sempre evolucionar en tècniques i tendències, un tret diferenciador”, destaca. La filosofia del projecte sempre ha anat més enllà del servei de perruqueria. Carol Bruguera ha apostat per la creativitat, la innovació i el vessant artístic del seu ofici, desenvolupant col·leccions, vídeos, projectes multimèdia i propostes que fusionen bellesa i expressió visual. El guardó en els Porxada només és un reconeixement més dins d’una vitrina plena d’èxits: la marca ha estat guardonada en concursos de gran prestigi, com els Hairbrained Video Awards, el Global Salon Business, els Laus, la Copa Revlon, els Joves Creadors Tecniart de L’Oréal o el Novoprof, entre molts altres. Un palmarès que reforça la seva voluntat de portar la perruqueria més enllà dels límits convencionals.
Aquest esperit d’innovació també ha marcat els darrers anys. “Hem introduït moltes eines noves. Estem fent molta formació. Ens hem readaptat sempre”, explica Carol. Els canvis en l’ofici, en l’organització i en l’atenció al públic han estat constants: “Avui en dia, rau molt en la dificultat de reciclar equips i la gent”, reconeix. Fins i tot la relació amb els clients ha evolucionat: “Cinc anys enrere no donàvem cita, i ara sí que en donem.” I també ha canviat el tipus de servei: “El tipus de client ha canviat. Els serveis que ens omplen són més tècnics, amb més durada a l’any però menys cops durant l’any.” Tot i això, hi ha aspectes que es mantenen intactes, com la relació amb la ciutat: “A Granollers tenim la sort que hi ha un nucli de la gent de tota la vida.”