L’Atlàntida obre la temporada que serà del seu quinzè aniversari, celebració que tindrà lloc el proper mes d’abril. Mentrestant, fins al gener desplega una oferta de 43 espectacles en un total de 52 funcions, ja que alguns es representen més d’una vegada. És el cas, per exemple, d’El búnquer, que aixecarà el teló del teatre aquest dissabte. “Són 15 anys de promoure el talent local, que hem aconseguit amb escreix, el nacional i també l’internacional en el cas de la música clàssica”, deia Bet Piella, regidora de Cultura, al presentar la programació.
Que l’humor presideixi l’aixecada del teló de L’Atlàntida no és casualitat: #Humor360º és un dels itineraris en què es divideix la programació. “L’humor també permet la reflexió”, destaca Montse Catllà, directora de la Fundació L’Atlàntida. Així es podrà veure també Mutis, de la companyia vigatana Lou Cost, una obra en què mostren que es pot fer humor també a partir de la mort, estrenada l’any passat a l’ETC i que fa el salt ara a L’Atlàntida. Lligada amb el tema de la mort i amb el component de l’humor, hi ha El darrer viatge, escrita per Pep Tines i posada en escena per Teatre eSseLa, que s’estrena primerament a Torelló, i la comèdia negra Els ossos de l’irlandès, amb els actors osonencs Ernest Villegas i Ivan Benet.
L’altre itinerari que es proposa als espectadors és #EscenaCrítica, amb espectacles que tenen càrrega social. Entre ells, El gegant del Pi de Pau Vinyals, que el passat mes d’octubre rebia a L’Atlàntida el Premi BBVA de Teatre. Una obra sobre què passa quan algú descobreix que el seu avi tenia un fosc passat franquista. O també la presència d’una de les companyies punteres del teatre català actual, La Calòrica, amb Le congres ne marche pas. Dins d’aquest itinerari, també visitarà L’Atlàntida l’actriu i perfomer pradenca Ada Vilaró amb La memòria del gel, a l’entorn del canvi climàtic, i Clara Peya amb Corsé, creació musical sobre la cosificació de la dona.
La música és un pilar de la programació amb noms destacats com els de la Ludwig Band, que actuarà en format concert, amb barra de bar i públic dret a la sala Joaquim Maideu, o el nou musical entorn de la sardana d’Arnau Tordera, Sardana Superstar, que s’estrena a la propera Fira Mediterrània de Manresa. I dins dels musicals, una versió osonenca del musical Cop de rock de Dagoll Dagom. En música, destaca també l’oferta per a públic familiar, que inclourà des del nou disc de Xiula fins a concerts d’El Pot Petit o Beatles for Kids. A banda del cicle de Grans Concerts, la música clàssica hi serà present amb òpera, en concret La Bohème de Puccini. La programació de la primera part de temporada conclou amb els clàssics de Nadal, des del concert coral que enguany farà l’Orfeó Vigatà fins als Pastorets o el Concert de Cap d’Any amb la Simfònica del Vallès.
L’Atlàntida continua amb l’aposta d’Escena Oberta “per expandir la repercussió de la programació més enllà” i apropar els espectacles al públic. Això es porta a terme a través de clubs de lectura, diàlegs amb els artistes previs o posteriors a les funcions, tallers i altres activitats. Una de les més singulars serà, a l’entorn de l’obra Mutis, una trobada de públic amb professionals de la Unitat de Geriatria i Cures Pal·liatives d’Osona per dialogar sobre els últims moments de la vida.
A Ripoll també comença aquest setembre el cicle Íntims, títol amb què el Comtal agrupa els espectacles de petit format al llarg de la temporada. El primer que s’hi veurà és El testament, un monòleg interpretat per l’actor Ramon Molins que fa un any que roda pels escenaris i que parla –també– de la mort. O millor dit, del que passa després de la mort amb les coses que un ha acumulat, els records de tota la vida. Serà aquest divendres a 2/4 de 9 del vespre, al Teatre Comtal.