
“No havia provat mai l’umeboshi, però vaig pensar que seria un ingredient interessant per fer un bombó”, explica Alexandra Navarro, que ha guanyat el tercer premi al concurs de bombons artesans que organitza la revista especialitzada Dulcypas. Un guardó que la Pastisseria Sant Llehí, de Cardedeu i Sant Antoni, rep per segona vegada consecutiva. El bombó d’enguany porta per nom Geoda.
L’umeboshi és un pruna fermentada típica del Japó que té un punt salat i àcid. “Quan el vaig provar vaig pensar que era un gust al qual nosaltres no estem acostumats i que rebaixar l’acidesa amb caramel podia ser una bona idea. És en el que em vaig posar a treballar.” Dins els requisits del concurs es demanava que els bombons fessin servir ganache, una crema de trufa. “El bombó es complementa amb un marshmallow de llimona i espígol, que li dona un punt afruitat, gianduja de nous i tot recobert amb una xocolata de remolatxa.”
Navarro va dedicar tot un mes a la creació del bombó premiat que va començar després de les festes de Nadal. “Li vam donar moltes voltes abans de trobar la combinació clau. A més, fins fa ben poc jo no podia menjar llet i havien de ser els meus companys de l’obrador qui anaven provant les diferents versions del bombó. Van acabar-ne una mica farts”, diu entre riures.

El premi al tercer millor bombó arriba en un moment en què també han tornat a entrar dins la llista de les 50 millors pastisseries de Catalunya a la Fava de Cacau. Navarro assegura que els reconeixements són un impuls per continuar fent bona feina. “És molt motivador, i més després de veure l’alt nivell del concurs.
Els guardons fan que es parli de nosaltres i que la gent vingui a comprar-nos a la pastisseria. La Sant Llehí no era un referent en xocolata fins que hi vaig entrar jo, que m’interessava molt aquest món. Guanyar els premis ens dona autoritat i certifica la qualitat del producte.”
De moment la Geoda encara no es pot comprar a la pastisseria. Navarro està treballant en un empaquetat exclusiu per vendre els bombons que està creant expectatives entre els clients.